• Weblog

Aantal artikelen: 2

• Ontmoetingsdagen

De Stichting Vertellen faciliteert - naast het Erwaseens Vertel Event in januari - elk jaar een of meerdere ontmoetingsdagen. Het belangrijkste doel van deze dagen is het bevorderen van het contact tussen beginnende, gevorderde en professionele vertellers onderling en het uitwisselen van vertelervaringen. De ontmoetingsdagen worden gehouden in ZIMIHC theater Wittevrouwen, Bouwstraat 55 in Utrecht. Elke ontmoetingsdag heeft een ander thema.

15262244880 156dd0b45a z

In de afgelopen jaren werd de ontmoetingsdag in oktober georganiseerd maar dit jaar is dat anders. Op 7 oktober organiseert van stoel tot stoel een ontmoetingsdag in België. Daarom vindt de jaarlijkse ontmoetingsdag dit jaar op 20 mei plaats met als thema Nieuwe Vertelplekken.

De laatste ontmoetingsdag was op zaterdag 1 oktober 2016.

De dag daarvoor was op zaterdag 3 oktober 2015 tot in de puntjes verzorgd door Vertelkring 'de Verhalenkraal' uit Hengelo. Het thema van dag was: Levend Verleden. De Verhalenkraal deelde hun eigen ervaringen, begeleidde workshops hierin en er was een levendige lezing van Gottfrid van Eck over Storytrails. Lees het verslag van de dag op de VertelWiki.

De ontmoetingsdag op 4 oktober 2014 werd verzorgd door VertelGenootschap Apeldoorn. Het thema van de dag was: De kracht van Samen

Een verhaal vertellen met twee, drie of misschien wel vier vertellers? Hoe dan?

Lees hier het verslag van deze verrassende dag!

De ontmoetingsdag van 10 mei 2014 had als thema

de verteller in de basisschool

lees hier het verslag van deze boeiende dag

Aantal artikelen: 1

• Nieuws

Aantal artikelen: 69

• Algemeen

Aantal artikelen: 1

• Groepsmail

Aantal artikelen: 2

op en rond 20 maart 2017: Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl

zaterdag 20 mei 2017: Ontmoetingsdag in Utrecht m.m.v. Vertelkring Delft.

zaterdag 7 oktober 2017: Ontmoetingsdag in Antwerpen bij zusterorganisatie Van Stoel tot Stoel.

zaterdag 27 januari 2018: Erwaseens Vertel Event in de Gelderlandfabriek in Culemborg.