Artikel toevoegen

Uit Stichting Vertellen MediaWiki
Ga naar: navigatie, zoeken

De makkelijkste manier om een nieuw artikel te maken in de VertelWiki is als volgt:
Type de naam van je artikel in het venster van Zoeken in het menu aan de linkerkant. Klik op Zoeken of OK of druk gewoon op Enter. Als dit artikel nog niet bestaat krijg je de zoek pagina met de melding "Er zijn geen resultaten voor uw zoekopdracht. De pagina "naam van je pagina" aanmaken op deze wiki" met de naam van je pagina in rood. Als je die aanklikt wordt je nieuwe pagina geopend.

je kunt de tekst van je artikel gewoon inkloppen, maar we raden je aan om als je er echt iets moois van wil maken om te kijken op de Wikipedia Snelcursus (let op: je verlaat nu de VertelWiki) om de belangrijkste speciale tekens te leren gebruiken. Zo kun je met minimale middelen je lemma mooi opmaken. Vooral hoofdstuk indeling en verwijzingen zijn erg belangrijk. Meer details kun je vinden in dit (externe!) artikel over Tekstopmaak

Als je klaar bent, of tussentijds naar het resultaat wil kijken, druk dan op Wijzigingen bekijken helemaal onderaan de pagina. Vergeet niet op Pagina opslaan te klikken voordat je verder gaat. Anders wordt je werk niet opgeslagen!

Je artikel is nu gepubliceerd en mag door iedereen worden aangevuld en veranderd. Als je dat niet wilt en je hebt daar een goede reden voor, neem dan contact op met de beheerder

Voor meer achtergrond kun je dit artikel raadplegen.

Zie ook de Bestand:VertelWiki Handleiding V1.pdf