De Stichting Vertellen faciliteert - naast het Erwaseens Vertel Event in januari - elk jaar een of meerdere ontmoetingsdagen. Het belangrijkste doel van deze dagen is het bevorderen van het contact tussen beginnende, gevorderde en professionele vertellers onderling en het uitwisselen van vertelervaringen. Elke ontmoetingsdag heeft een ander thema.

In 2018 zal de ontmoetingsdag plaatsvinden op zaterdag 21 april in de Gelderlandfabriek in Culemborg. Uiteraard met veel tijd voor verhalen en ontmoeting! Daarnaast brainstormen we met elkaar over de rol van Stichting Vertellen in de huidige vertelwereld, die er zo anders uitziet dan 10-15 jaar geleden. Ook gaan we in gesprek over de rol van het Vertelambassadeurschap. Gaan we door in de huidige vorm? Of komen we tot andere ideeen voor de toekomst?

15262244880 156dd0b45a z

Op 20 mei 2017 was de organisatie in handen van de Vertelkring Delft met het thema Nieuwe Vertelplekken.

Op zaterdag 1 oktober 2016 was de organisatie in handen van de Verhalenfontein uit Rotterdam. Een dag vol vruchtbare brainstorms!

De dag daarvoor was op zaterdag 3 oktober 2015 tot in de puntjes verzorgd door Vertelkring 'de Verhalenkraal' uit Hengelo. Het thema van dag was: Levend Verleden. De Verhalenkraal deelde hun eigen ervaringen, begeleidde workshops hierin en er was een levendige lezing van Gottfrid van Eck over Storytrails. Lees het verslag van de dag op de VertelWiki.

De ontmoetingsdag op 4 oktober 2014 werd verzorgd door VertelGenootschap Apeldoorn. Het thema van de dag was: De kracht van Samen

Een verhaal vertellen met twee, drie of misschien wel vier vertellers? Hoe dan?

Lees hier het verslag van deze verrassende dag!

De ontmoetingsdag van 10 mei 2014 had als thema

de verteller in de basisschool

lees hier het verslag van deze boeiende dag

de eerstvolgende ontmoetingsdag is op zaterdag 21 april 2018 in de Gelderlandfabriek in Culemborg.

zaterdag 26 januari 2019: Vertel Event in de Gelderlandfabriek in Culemborg.

op en rond 20 maart 2019: Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl

zaterdag 26 januari 2019: Vertel Event in de Gelderlandfabriek in Culemborg.

op en rond 20 maart 2019: Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl