Vertelfestival Kantens
Met vier anderen een 2-jaarlijks Kantens, 31 aug. 2014

Huiskamervertelfestival in Kantens op zondag 31 augustus.
Op zondag 31 augustus vindt het derde vertelfestival plaats. Een bijzonder dag vol verhalen verteld door Erik van Dort, Kees Reinders, Geert Zijlstra, Annemarie Onnes en Erik Mathlener. Deze verhalenvertellers treden op in de huiskamers van gastvrije bewoners van Kantens. ‘s Avonds vinden spontane optredens in het dorpshuis plaats. ’s Morgens zijn er workshops schrijven en vertellen en treden kinderen van school op.

De organisatie van het vertelfestival heeft gezorgd voor een afwisselend programma en boeiende vertellers.
Bezoekers worden door de vertellers meegenomen naar verre werelden, grappige situaties, vroegere tijden en mooie reizen. Kortom: genieten! Bezoekers wandelen in ons pittoreske dorpje van huiskamer naar huiskamer. Dit middagprogramma wordt geopend door de burgemeester van Eemsmond Marijke van Beek. Daarna zullen kinderen van de basisschool onder leiding van Erik van Dort, hun verhaal vertellen. In de ochtend wordt er een workshop 'creatief schrijven' o.l.v. Bianca Boxtart gegeven met als thema: "Hoe schrijf ik op, wat ik vertel". Aansluitend bieden wij ook een korte workshop: "Hoe vertel ik mijn verhaal aan", o.l.v. Anneke v.d. Graaf (verhalenvertelster).
Alles wordt muzikaal omlijst door het swingende bandje “VrijJazzie”.
Wie wil: ’s avonds gezellig eten in Dorpshuis tSchienvat. Er wordt een lekkere, eenvoudige maaltijd geserveerd . Daarna nog een gratis avondprogramma waarin de bezoekers getrakteerd worden op een kort verhaal van alle vertellers, inclusief onze reserve verteller, Herman Kruize. Hierna open podium!
Het huiskamervertelfestival vind plaats in Kantens op 31 augustus vanaf 9.30 uur. De verhalen beginnen om 13.30 uur.
Voor meer informatie en reservering:
Website: www.vertelfestival.kantens.nl
Facebook: www.facebook.com/vertelfestivalkantens
Huiskamervertelfestival organiseren met vijf vertellers, workshops en open podium.
Maandelijks vertelcafe op de eerste woensdag van de maand in t Dorpshuis Kantens
Groningen

Over mij

Wij vertegenwoordigen de Werkgroep "Vertelfestival Kantens" die op 31 augustus 2014 een huiskamervertelfestival organiseert.

Clarien Koopmans
Henny Baron
Charlotte Funken
Gerda Onnes
Corrie Lenstra

Vrouw
Mevr.
Corrie
Lenstra-Boon
...
0623020521
Oosterweg 6
9995 VJ
Kantens

Vertelagenda

Deze verteller heeft op dit moment geen evenementen in de Vertelagenda staan.