VERhaler
Verhalen voor grote mensen, ook voor tegen het slapen gaan
Zuid-Holland

Over mij

Arjen Siebel is een verhalenverteller zoals verhalenvertellers horen te zijn; een podium slechts gevuld met woorden. Hij vertelt met een mimiek die je vanaf het eerste moment grijpt en je fantasie niet meer loslaat. Altijd puur, oprecht met een knipoog en doorspekt met spitsvondig taalgebruik.

Arjen speelt geregeld samen met Marjet Heins, die voor de goudgerande muzikale omlijsting zorgt. Marjet maakt muziek sinds haar 12de; eerst op saxofoon, daarna djambé en sinds 2013 ook op cello.

Arjen en Marjet zijn samen wij en leven in Alphen aan den Rijn met een gezin vol kinderen, met banen voor hun dagelijks boord en oneindig veel gaatjes voor hun theatrale passie. Ze maken verhaal met en zonder muziek op podia groot en klein voor klein en groot publiek. Van intieme voorstellingen in het klein tot serieuze theatervertellingen in theaters dwars door het land.

Meer weten? Check www.verhaler.nl

Man
Arjen
Siebel
...
Alphen aan den Rijn

Sociale media

de VERhaler

online thuishaven van de VERhaler

Levens VERtellingen

zaterdag 11 april 2015 21:48

We trekken de stoute schoenen aan en vertellen jouw verhaal… Nieuw in het aanbod van de VERhaler zijn levensVERtellingen. Over jou, je vader die 50 wordt, die pensionado, een bruidspaar of zelfs bij een herdenking. We zijn zelfs hard bezig om de aanstelling als BABS te krijgen, zodat je de VERhaler zelfs mag vragen om jullie officieel te trouwen. Wat is onze kunst? We zetten de tijd stil, laten je het hier en nu ervaren met enkel woorden, geven je fantasie kleur en het moment een gouden randje. Als je zelf niet makkelijk de juiste woorden kunt vinden, als je liever luistert dan ten tonele verschijnt of gewoon als bijzondere verrassing; dan vertelt de VERhaler jouw/ jullie verhaal. Dit verhaal is natuurlijk volledig op maat; zo persoonlijk, intiem of heldhaftig als jullie willen. Samen wandelen we over het pad van de waarheid en gaan we daar vanaf als dat passend, noodzakelijk of zelfs verrassend is. Zowel het verhaal als de kosten ervoor gaan in nauw overleg. Neem dus vrijblijvend contact op en we praten eerst voordat we echt zaken doen. Volg ons op het bouwblog (http://bouwblogverhaler.wordpress.com) op onze tocht buiten de gebaande paden…. daar waar het nooit dood loopt

Theater VERtellingen

zaterdag 11 april 2015 21:48

De VERhaler maakte tot nu toe drie grote theatervertellingen (zie vertellingen). Deze duren ongeveer 5 kwartier en bieden een avondvullend programma voor grote mensen. Het verhaal wordt in een drieluik verteld en muzikaal begeleid. De VERhaler heeft niet veel nodig; het podium mag staan in je achtertuin, in een echt grotemensentheater met lichtplannen en geluidsversterking maar ook gewoon op een festival in de open lucht. Vereiste is wel dat het publiek ongestoord kan luisteren en kan wegzakken in het verhaal. Van elke theatervertelling is, speciaal voor festivals, een verkorte versie beschikbaar. De theatervertellingen zijn onze parels; daarin komt de VERhaler helemaal tot zijn recht. Daarom zijn er altijd entreekosten, die afhankelijk zijn van de locatie en organisatie. SPEELLIJST vind je onder Waar zijn we? Volg ons op het bouwblog (http://bouwblogverhaler.wordpress.com) op onze tocht buiten de gebaande paden…. daar waar het nooit dood loopt

Concept VERtellingen

zaterdag 11 april 2015 21:48

In deze vertellingen werken we samen met ons publiek aan een nieuw verhaal. Soms testen wij een nieuwe vertelling, soms maken we hem ter plekke. Het werkt als volgt: Jij bent nieuwsgierig. Jij hebt een huiskamer, tuin, gezellig hanghok of een andere plek waar 7 tot 20 man in kan. Wij kiezen samen een geschikte avond om op te treden. Jij trommelt wat vrienden, familie, vage kennissen en/ of buren bij elkaar op een avond dat we allemaal kunnen. Wij gaan samen aan de slag met een vertelling. Maken hem samen, of vertellen een deelverhaal. We reflecteren, denken mee, vertellen wat beter kan, wat werkt en wat niet. Wij zijn jullie eeuwig dankbaar en bouwen verder met de vertelling. Vaak werkt t zo dat jullie commentaar ervoor zorgt dat t verhaal weer flink op de kop gaat en dat maakt t voor jullie dus leuk om later nog een keer te komen luisteren Kosten zijn dat jij voor de catering van je gezelschap zorgt. Jullie bepalen zelf wat je ons wil geven. Een fles wijn, een fooi of zing een liedje terug ofzo. Zo werkt het en dit is dus een open uitnodiging voor alle bekende en onbekende vreemdelingen, figuranten en lieverds. Volg ons op het bouwblog (http://bouwblogverhaler.wordpress.com) op onze tocht buiten de gebaande paden…. daar waar het nooit dood loopt

KIJK! DAAR VLIEGT DE HOLLANDER (2014/2015)

zaterdag 11 april 2015 21:48

Een grote mensen verhaal voor tegen het slapen gaan Een mystiek verhaal wat je aan het twijfelen zal brengen over gisteren, vandaag en de toekomst. Een grote-mensenverhaal voor tegen het slapengaan; misschien griezelig maar zeker meer dan dat…. We zoeken de grens op van sprookjes en waarheid. Wanneer is een verhaal echt en wanneer niet, en maakt dat uit? We gaan op ontdekkingstocht, we gaan van het pad af… op zoek naar wolven, naar de heksen en de geesten die dwalen over de zeeën tussen onze fantasie en de werkelijkheid. Twijfelend op zoek naar wat echt is en waar je nou niet van kunt slapen. Muzikale begeleiding op saxofoon en cello.

EINDELOOS DE TIJD (2013/2014)

zaterdag 11 april 2015 21:47

Op de dag dat ik stopte met zoeken vond ik het geluk Eindeloos de Tijd is een vertelling over liefde. En over het dunne verschil tussen alleen zijn en eenzaamheid….. en over alle vragen die daarbij spelen. Over de verwarring en de euforie. Opnieuw een verhaal wat je onder je huid kruipt. Een levensverhaal met schilderijtjes van klein geluk, pijnlijk herkenbaar in datgene wat ons dagelijks raakt; liefde. Joost is een dromer, een gelukzoeker, maar wat gaat hij kiezen? Eenzaamheid of Alleen zijn? En is hij wel zo verliefd als hij dacht? En waarom heeft hij toch soms dat gevoel dat er iemand naar hem kijkt? Wie is toch die man die de tijd stil laat staan? En waar is zijn liefde gebleven? Muzikale begeleiding op cello/ saxofoon en mondharp.