De Stichting Vertellen is een netwerk van, voor en door vertellers.

Naast de ontmoetingsdagen, het Vertel event, de nieuwsbrief is er sinds 6 mei 2019 ook een forum: een plaats waar vertellers elkaar vragen kunnen stellen, tips en nieuws kunnen uitwisselen, en soms ook discussiëren.

Dit forum vervangt de Erwaseens mailinglijst waar je dan ook geen lid meer van kunt worden. De mailinglijst wordt per 1 juni opgeheven.

Inschrijven op het forum is open voor alle vertellers, en gratis.

Allereest moet je je zelf registreren. Ga naar www.vertelforum.nl , en klik rechtsboven in de rode balk op Registreren.

Nadat je akkoord bent gegaan met de gebruikersvoorwaarden krijg je een invulformulier.

Vul je naam in als Gebruikersnaam. Op veel internetforums gebruiken mensen schuilnamen – wij zijn een netwerk van mensen die elkaar kennen, dus we moedigen je aan je eigen naam te gebruiken.

Na het versturen van het formulier krijg je de mededeling dat een beheerder je aanvraag goed moet keuren. Nadat dit gebeurd is krijg je een mail met de vraag je inschrijving te bevestigen. Vanaf dat moment kan je inloggen op het forum.

Op het forumoverzicht zie je een aantal titels. Dat komt omdat we gebruik mogen maken van het forum van de Vertelacademie. Ons forum staat bovenaan: het Erwaseens forum.

Wanneer je dat opent zie je de titels van onderwerpen, waar mensen een bericht over hebben gestuurd. Bovenaan staat een bericht met gebruiksaanwijzingen. Daar staat in hoe je zelf een onderwerp kan insturen, of kan reageren op een onderwerp. Ook kan je een aantal dingen voor jezelf instellen. Je kan bijvoorbeeld instellen, dat je een mailtje krijgt wanneer iemand een nieuw onderwerp op het forum heeft neergezet, zodat je kan besluiten om er naar te kijken.

Veel succes, en vooral ook: veel plezier met en van het forum.

Forum registreren gebruiksaanwijzing

Korte gebruiksaanwijzing

Uitgebreide gebruiksaanwijzing

Een aantal opmerkingen over het forum:

• Het Erwaseens Vertelforum is bestemd voor vertellers en andere belangstellenden om informatie, ideeën en gedachten uit te wisselen die verband houden met het vertellen van verhalen.
  • Het forum wordt beheerd door de Stichting Vertellen i.s.m. de Vertelacademie
  • De e-mail adressen worden NIET aan derden verstrekt.
  • Oneigenlijk gebruik van dit forum is niet toegestaan. De stichting vertellen behoudt zich het recht voor bij oneigenlijk gebruik of bij misbruik van het forum een deelnemer te verwijderen.
  • Alle gebruikelijke Nederlandse privacy en algemene omgangsregels (wettelijk dan wel maatschappelijk) zijn van toepassing.

Verder hanteren wij de volgende GEDRAGSREGELS:

• Deelnemers kunnen een bericht plaatsen als het voor alle deelnemers aan het forum bestemd is.
  • Antwoorden op vragen die VOOR VELEN OF IEDEREEN interessant zijn gaan via de reply-knop.
  • Antwoorden, bestemd VOOR INDIVIDUELE personen, beantwoord je naar het privé email-adres. Dus stuur deze persoon een email met je antwoord en geef geen antwoord op het forum.
  • Als de vraag voldoende (privé) beantwoord is en reacties niet meer nodig zijn geef dan een reply waarin je dat aangeeft met achter de titel de vermelding: "ONDERWERP GESLOTEN."

Op maandag 20 mei 2019 vindt het tweede Erfgoed Vertel Event plaats. (https://bit.ly/2UYS3QR)

De komende ontmoetingsdag zal plaatsvinden op 28 september 2019 in de Gelderlandfabriek in Culemborg.

Het volgende Vertelevent staat gepland op zaterdag 25 januari 2020 in de Gelderlandfabriek in Culemborg.

Op en rond 20 maart 2020 is het weer Wereldverteldag (www.wereldverteldag.nl).